Modemerken weten de social media kanalen steeds vaker te vinden. Zo ook Oscar de la Renta. Tijdens de Oscar de la Renta Bridal Show op 16 april deelde het merk foto’s van de liveshow via Pinterest. Waarmee live-pinning de nieuwe trend is geworden.

Het team van Oscar de la Renta fotografeerde niet alleen de liveshow zelf. Ook de voorbereidingen voorafgaand aan de show werden via het social media kanaal gedeeld. Van de make-up tot het haar en van het aankleden tot de daadwerkelijke show: alles, van het begin tot het eind, was live te volgen via Pinterest.

Live-pinning

De beslissing om Pinterest in zetten voor het promoten van de Bridal Show was een last-minute idee, aldus Alex Bolen CEO van Oscar de la Renta CEO. Maar sluit naadloos aan op doel van het merk: zoveel mogelijk experimenteren met de verschillende social media kanalen.

Alex Bolen tegen Mashable: “Pinterest has got a lot of momentum right now, and we want to be involved with people [and platforms] who have momentum.”

Oscar de la Renta is nu ook in gesprek met The Fancy. Een platform gelijk aan Pinterest maar waar de focus meer op verkoop ligt. Een gouden kans voor Oscar de la Renta die nu via social media hun collectie kan gaan verkopen.