Het luxe beautymerk Estée Lauder is een samenwerking aangegaan met fashion blogger Emily Schuman van het populaire blog Cupcakes and Cashmere. Emily vertelt in haar guestblog op de Estée Lauder website over onder meer haar favoriete make-up producten.

Inplaats voor een beroemde ster te kiezen, koos Estée Lauder bewust voor een ‘echt’ persoon waar de doelgroep zich mee kan identificeren. Emily blijft hierbij trouw aan haar typische blogging style:

“They are showcasing my views. The readership that I have gotten is because people really feel as if they know me. In a sense, I make myself vulnerable. I put out so much of my life, and I put so much into it. The difference with a celebrity is they aren’t so transparent with their lives, and it is not as easy to relate to that. That is one of the things blogs do so well, they are relatable.”

Brand meets blogger: instant succes

De guestblog van Emily is vooral heel visueel: veel foto’s en videos, afgewisseld met tips en korte anekdotes van de blogger. Ondanks dat de commerciële boodschap duidelijk naar voren komt, is het een leuke afwisseling en bovendien een stuk persoonlijker. Emily heeft een open uitstraling waardoor je al snel het idee krijgt dat je met een vriendin, of possible vriendin, te maken hebt. Dit moet Estée Lauder ook hebben gedacht: als je vrienden een product aanbevelen, koop je het eerder dan wanneer een complete stranger je probeert te overtuigen. Bovendien is deze collaboration eveneens een goed voorbeeld van merken die bloggers inzetten voor het promoten van hun producten.

Over Cupcakes and Cashmere

Emily Schuman startte in 2008 met haar blog Cupcakes and Cashmere waar ze haar liefde voor eten en fashion deelt. Haar blog is een aanschakeling van outfits, feestjes, lekker eten en natuurlijk make-up. In augustus verschijnt er een boek van haar blog.