Pinterest is big business en de varianten op dit digitale moodboard volgen elkaar in rap tempo op. Voor de echte fashionista’s is er het nieuwe CheckMyFashion.com. Een online kledingkast waar je je favoriete fashion items van elke online shop kunt opslaan en delen. Door de extra features biedt CheckMyFashion naast een mooie verzameling aan stunning fashion ook een interactief platform waar je je uren kunt vermaken.

Net als Pinterest heeft CheckMyFashion een button waarmee je je favoriete items kunt toevoegen aan je moodboard. Bovendien leidt elk item terug naar de website van de winkel waar het gevonden is en waar je het kunt kopen. Door de knop ‘Go to shop’ kan je je opgeslagen items (of items van je vrienden) direct shoppen.

Fashion inspiratie op CheckMyFashion

Het leuke aan CheckMyFashion is dat je de mogelijkheid hebt om je eigen setjes te creëren. Combineer die ene skinny jeans van webshop A met die oversized trui en killer heels van webshop B en maak de look compleet met accessoires van webshop C. Nog leuker is om de setjes van anderen te bekijken en zo inspiratie op te doen voor je eigen look.

Budget shopping

Voor de budget shopper biedt CheckMyFashion bovendien de optie om een persoonlijke melding te krijgen als jouw favoriete fashion item in de aanbieding is. Toch fijn als je in de dure december maand op je geld moet letten.

Meer, meer, meer

CheckMyFashion is nog relatief nieuw en kan zich, met de juiste inzet en middelen, ontpoppen tot een interactief modeplatform. Mits ze de goede beslissingen nemen. Een paar ideeën:

  • Creëer meer interactiviteit door het organiseren van wedstrijden (wie maakt de meest stunning outfit met als thema ‘bruiloft’).
  • Combineer social media kanalen op de juiste manier. Enkel een foto plaatsen op Facebook is niet voldoende om de interactie aan te gaan met je doelgroep. Je Twitter kanaal gebruiken voor het plaatsen van modenieuws is prima. Maar liever wil je berichten plaatsen die men terugvindt op je eigen website. Zorg voor toegevoegde waarde!
  • Zorg voor inspiratie. Creëer zelf outfits, zet modebloggers in, plaats streetstyle outfits online. Alles om te zorgen dat je doelgroep gevoed wordt met nieuwe (mode) ideeën.