Het luxueuze merk Oscar de la Renta heeft afgelopen maand haar nieuwe website gelanceerd. Waar andere luxury brands vooral richten op beleving en inspiratie heeft Oscar de la Renta er bewust voor gekozen om de focus op e-commerce en social te leggen. Met als resultaat een prachtige, stijlvolle en gebruiksvriendelijke shop die social en e-commerce perfect met elkaar combineert.

Nieuwe social buttons: Need, Obsessed en Own

Need-Obsessed-en-Own-button

Wat direct in het oog springt en waar mijn internethartje direct harder van gaat kloppen zijn de drie nieuwe social buttons die we zien op elke productpagina. De Facebook Like button, de Twitter button en ook de Pinterest en Google+ button kennen we nu wel. Maar Oscar de la Renta introduceert drie compleet nieuwe buttons: Need, Obsessed en Own. Na het klikken op één van deze drie buttons wordt gevraagd om de koppeling te maken met Facebook waarna je update verschijnt op je timeline:

oscar-de-la-renta-facebook

Een erg leuke, slimme en interactieve manier om social media en e-commerce met elkaar te verbinden. En een feature waar vrienden en collega’s erg positief op reageerde. Ik ben benieuwd wanneer deze feature ook in Nederlandse webshops is te zien!

OscarPRGirl: van social naar e-commerce

Wie een beetje fan is van Oscar de la Renta kent Erika Bearman, a.k.a. OscarPRGirl, wel. Op haar eigen unieke manier deelt ze via social media haar avonturen rondom het merk Oscar de la Renta. En met succes: haar twitteraccount kent ruim 148.000 volgers. Geen wonder dus dat OscarPRGirl een plekje heeft bemachtigd op de nieuwe website. Onder de feature genaamd ‘OscarPR Girl’s Picks’ deelt Bearman haar favorieten uit de collectie. Opvallend, want voorheen promootte Bearman amper producten van het merk. De social media strategie van het merk was altijd gebaseerd op het creëren van een persoonlijke relatie met fans en volgers. Ik ben dan ook benieuwd of deze nieuwe zet inderdaad leidt tot meer sales.

Live styling-advies van het Oscar de la Renta team

oscar-de-la-renta-website

De nieuwe website van Oscar de la Renta bevat, naast deze twee onderdelen, ook een live-chat. Bezoekers kunnen hier terecht voor vragen over de webshop, maar ook persoonlijk stijladvies krijgen van het Oscar de la Renta team. Een extra service die het shoppen nog leuker en aantrekkelijker maakt. Daarnaast bevat de website ook video’s van de laatste shows en kan je het lookbook online doorbladeren.

Het enige wat mist is mr. Oscar de la Renta zelf. De grootmeester heeft geen eigen plek op de website en dit is toch een gemis. Een beetje history is altijd prettig en vooral als het zo’n groot modehuis betreft. Kortom: een mooie, overzichtelijke online shop waarop social en e-commerce perfect met elkaar worden gecombineerd, maar waar een beetje meer achtergrond zeer welkom is.