Als je het hebt over iconische zonnebrillen, dan heb je het over Ray-Ban. Het populaire merk viert dit jaar haar 75ste verjaardag. Ter ere van dit jubileum komt Ray-Ban met een aantal bijzondere modellen, een Facebook campagne: All Tomorrows Legends en de wedstrijd Be Part of the Legend.

Het verhaal van Ray-Ban begon in 1937 toen de klassieke Aviator, destijds special ontworpen voor luchtmachtpiloten, officieel werd gedoopt tot de Ray-Ban Aviator. De pilotenbril is sindsdien een iconisch en tijdloos model. Dat de Ray-Ban voor iedereen is, bewijzen de vele beroemdheden die met een Ray-Ban zijn gespot. Veel van hen zijn ware legendes: Marilyn Monroe, James Dean, Andy Warhol, Michael Jackson en Madonna.

Ray-Ban: Never Hide

De Ray-Ban Anniversary campaign is geïnspireerd op deze legendes uit het verleden: “mensen die op hun manier anders durfden te zijn dan de gevestigde orde; of het nu de anti-oorlog demonstranten waren uit de seventies, of fashionista’s met miniskirts uit de sixties; allemaal kozen er voor om zich te laten zien. Kortom: Never Hide”.

All Tomorrows Legends

Ook benieuwd naar jouw unieke legende? Op de Facebook pagina van Ray-Ban wordt aan de hand van je Facebook pagina bepaalt wat jouw legende is. Bijvoorbeeld The Trail Blazer, The Network-a-Holic of The Tastemaker. Vervolgens kan je jouw unieke legende delen met anderen op Rayban.com, op Facebook en zelfs je eigen Legendary Cover Image downloaden.

Be Part of the Legend

Ray-Ban nodigt je uit om jouw legendarische verhaal te delen op Ray-Ban.com. Immers: every life tells a story. Upload jouw stukje tekst, inclusief foto of filmpje op de Ray-Ban website en win een feestje samen met je vrienden op de Ray-Ban boot! Plezier gegarandeerd! Uiteraard kan je ook de verhalen van andere ‘legendes’ lezen op de Ray-Ban website.

Daarnaast geeft de Ray-Ban website ook een mooi overzicht van Ray-Ban door de jaren heen. Inclusief leuke geschiedenis weetjes over het merk. Absoluut een kijkje waard!