Zalando is één van de grootste online fashion spelers in Nederland. Met Zalando Lounge is de exclusieve winkelervaring van Zalando verder uitgebreid. Op deze speciale members-only website profiteer je van hoge kortingen op exclusieve merkartikelen. Elk dag word je via de mail op de hoogte gehouden van de laatste acties. Maar wees er snel bij: alle aanbiedingen gelden slechts drie dagen en op=op.

Zalando Lounge: de voor- en nadelen

Zalando Lounge werd begin mei al groots aangekondigd. Toen nog vooral als online outlet, speciaal voor members die alleen op uitnodiging werden toegelaten. Maar Zalando Lounge heeft nu een meer exclusieve uitstraling gekregen waar je, als je al klant bent bij Zalando, lid van kunt worden.

De voordelen

De voordelen op een rijtje:

  • Als member van de shopping club profiteer je van kortingen tot 70% op diverse grote merken als Steve Madden, Diesel en Nike.
  • De dagelijkse nieuwsbrief informeert je over de start van de acties. Je mist hierdoor nooit meer een koopje.
  • Zalando werkt nauw samen met diverse topmerken, hierdoor kunnen zij de producten tegen zeer gunstige prijzen aanbieden.

 

De nadelen

Kortingen zijn leuk, maar wat staat er tegenover? De nadelen van Zalando Lounge zijn onder meer:

  • Het product heb je pas na 2 – 4 weken in huis. Zalando bestelt de producten pas na het einde van actie bij de fabrikant. Hierdoor wordt bespaard op opslagkosten en hierdoor is het product mede zo goedkoop. Klinkt logisch, maar 4 weken wachten op een product? Ik weet niet of heel veel fashionalista’s hier op zitten te wachten…
  • Het verzenden bij Zalando.nl is gratis, maar voor je exclusieve Zalando Lounge product betaal je €5,95 verzendkosten. Retourneren daarentegen is wel kosteloos.

 

 

Zalando Lounge is en blijft een verkoopmodel waarmee geld moet worden verdiend. Door het creëren van exclusiviteit (members only), schaarste (wees er snel bij, want op=op) en the fear of missing out, zorgt Zalando voor een (hopelijk) enorme run op hun producten. Ook wordt een klein schuldgevoel aangepraat door de volgende zin: “Verlaag met ons de prijzen: tevreden klanten en weinig retourzendingen helpen ons om zo groot mogelijke kortingen te realiseren”. Je voelt je haast verplicht om je aankoop maar te houden…

Conclusie

Zalando Lounge is een mooi concept, vooral voor de echte koopjesjagers en liefhebbers van (exclusieve) merken. Want besparen op een product doe je zeker. Toch valt het aanbod mij nog een beetje tegen. De producten zien er, ondanks de exclusiviteit die het concept dient uit te stralen, nog vrij ‘goedkoop’ en ‘sale-waardig’ uit. Maar ook dit kan een kwestie van smaak zijn. Wellicht als Victoria’s Secret wordt toegevoegd aan het rijtje met merken dat ook ik val voor de charmes van Zalando Lounge.

Wat is jouw mening over Zalando Lounge en het aanbod tot nu toe? En ben je bereid om 4 weken te wachten op je bestelling?